lyckad lördag :D

jag måste bara berätta om våran lyckade lördag...
dagen börjar med att bmw inte startar, den kronglar ganska mkt när det är kallt. sen var jag, carro och morsan i skäris, jag var inne i varenda jäkla sko affär. hittade ett par sneakers på footlooker men dom satt inte så bra, så de blir inga nya skor för mig, för gå med dom gammla etersom mina läker igenom. kom hem vid fyra, och vid fem går strömmen. vi tittar ut och ser att typ hela gatan har strömmavbrott. kul tänker vi och hoppas att det inte kommer vara så länge. vi börjar gå runt och tända ljus i hela huset. vid sex ringer mamma vattenfall och frågar vad det är som är fel och om strömmen kommer komma tillbaka snart. dom säger att dom inte vet vad det är för fel och har ingen aning om när det kommer vara fixat. vid halv sju börjar vi inse att vi inte kommer kunna göra någon mat hemma, o pappa var skit humgrig. då kommer frågorna, ska vi ta hem mat eller ska vi gå ut och käka, o vad ska vi käka? vi bestämmer oss för att åka till grekiska kolgrillen i huddinge c. när vi kliver in där ser vi att alla sitter med filtar och jackor på sig och det står värmeelement överallt. vi frågar då vrf det är så kallt. dom sa att värmen va trasig i hela byggnaden. då bestämmer vi oss för att åka till vedugnen istället. på vägen dit säger jag "jag slår vad om att det är stängt" vad tror ni, DET ÄR STÄNGT när vi väl kommer dit. nästa ställe blev då lemon i kungens kurva. mamma ringde dit först och frågade om dom hade öppet, då sa dom att dom stängde kvart över åtta, vilken resturang stänger kvart över åtta tänker vi, så typiskt tailändare. jag och carro ser att man kan köpa pannkakor, något nytt dåra. när vi väl får dom är dom kalla! då fick vi gå och säga till så värmde dom dom igen. klockan åtta åker vi däifrån och inser att om inte strömmen har kommit tillbaka när vi har kommit hem så missar vi robinson. och det har den inte heller när vi är hemma vid tio över åtta. då åker vi upp mot grodan, gatan framför oss och ser att dom inte heller har någon ström på den gatan. när vi är tillbaka sjugo över åtta så var strömmen äntligen tillbaka :D
det var våran lyckade lördag. nu ska jag göra mig klar och åka med carro in till bussen, adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0