sportlov :)

tjenare, sportlovet är snart slut, as tråkigt! men har haft ett utav världens bästa lov på länge.
förra helgen var vi iväg med pappas släkt och åkte ålandsbåt. farfar fyllde 75 så jag blev tvingad till att hänga med. det var inte världens bästa helg direkt men jag fick min första piercing utav mamma. den är så j***a snygg :D
i måndags åkte jag, syrran och farsan upp till funäs. kom fram dit ca halv fem, och då gick alla ut och käkade på skoogs. de var jätte kul att träffa klara o karolina igen, har inte träffats på nästan ett år. johan o micke var där också, fast johan mådde inte så bra, han bröt fingret första dan så han har inte åkt skidor med oss någonting i veckan. vi bodde tillsammans med gurra, abbe o niklas, inte kul o bo tillsammans med fyra killar altså. eller de va skönt att slippa tjejbråk men killar kan vara riktigt vidriga bland!!
haha en kväll fick gurra för sig att vi alla skulle sova i bäddsoffan. visst det var mysigt men det slutade med att abbe (den yngsta) fick ligga på en madrass på soffbordet, lollo (den näst yngsta) fick ligga i springan, gurra (den näst största) fick ligga i den utdragbara sängen och jag (den äldsta) fick ligga längst in i den skönaste sängen, snacka om att dom äldsta bestämmer :)
vi hade riktigt bra väder, solen sken varje dag och det har vart mellan 5 o 10 minus. det var skiiiit fint när man satt uppe i toppstugan och såg ut över dalen och sjön ( som självklart är is just nu ;P)
ena dagen var vi bara i parken i funäs, dom har en så grymt bra park. fast det roligaste är ju att stå o titta på alla duktiga killar som hoppar i dom svarta hoppen :P
en dag var vi i ramis, men det var ganska mkt folk där så det var inte så kul.
en kväll var vi på funäs hotellet och bubblade, riktigt najs efter man har åkt skidor. vi skulle ha åkt scooter en dag också men man får inte åka tre på en scooter och vi ville inte åka med nån jäkla pulka efter, det är as tråkigt. men vi ska upp dit nästa år igen och då kanske jag får köra efersom jag snart är klar med moppe kortet. älskar att åka scooter, speciellt också när man själv får köra ;)
kom hem igår kväll. även fast man hade setat i en bil i sex timmar i sträck så la jag mig i sängen o började titta på sagan om ringen. tittade aldrig klart på den så ska gå och göra de nu.
juste, idag har jag vart i skäris och köpt en ny skinnjacka, min är trasig o för liten, och håfärg, ska färga tillbaka till min egna håfärg orkar inte med det här mörka längre, eller jag hoppas att det blir som min egna. aja, nu ska jag dra, hej svejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0